top of page

Utmattad

Jag Àr helt utmattad. Jag Àr hemma och Àr utmattad. Ett möte rÀcker för att sÀnka mig. KÀnde det bÄde igÄr och idag. PÄ kvÀllen sÄ sitter jag och kÀnner att nu Àr klockan mycket, sÄ det Àr nog dags att gÄ och lÀgga sig. Tittar pÄ klockan och förvÀntar mig, kanske 10-11, men den Àr inte mer Àn sju.

Jag borde bli fylld av massa energi, nĂ€r solen lyser sĂ„. Men det hjĂ€lper inte sĂ„ mycket nu faktiskt. Önskar mig ur denna situation. Men fĂ„r nog inse motvilligt, att det kommer att ta sin tid.


Vilket för mig in pÄ dagens kort...

Det var vÀldigt frustrerande först. För jag VET ju att jag mÄste slÀppa, för att mÄ bÀttre. Jag vet att mÄste gÄ vidare, för att komma förbi det och lÀgga det bakom mig. Jag vet allt det dÀr, sÄ blev faktiskt irriterad först. För det Àr ju det jag kÀmpar sÄ hÄrt med. Jag vet inte HUR denna gÄngen.

Varenda motgÄng har jag kunnat ta, rest pÄ mig och gÄtt vidare. Men nu bara jag ligger kvar hÀr. Jag vet inte hur jag ska resa pÄ mig helt plötsligt.

Mina kort brukar alltid ge rÄd, för att nÄ dit, mÄste du göra si eller sÄ, men idag var det inget sÄdant och det gjorde mig irriterad. För det Àr det jag vill allra mest. Jag vill veta hur man gör, för att gÄ vidare.

Men jag förstod sen, att det var uppmuntrande ord. Det kommer inte vara sÄ hÀr för alltid. Tids nog, kommer jag att resa pÄ mig igen. Jag bara mÄste ta mig igenom det hÀr. LÀra mig hur man stÄr i en motgÄng, istÀllet för att smita förbi den. LÀra mig att stÄ upp för mig sjÀlv, att inte bara gilla och acceptera, att man fÄr vara arg och man fÄr vara ledsen, oavsett vad nÄgon annan sÀger. Huvudsaken Àr, att man sen nÀr man Àr fÀrdig, gÄr till nÀsta dörr...


Ta hand om er


//Paula

18 visningar0 kommentarer

Senaste inlÀgg

Visa alla
InlÀgg: Blog2_Post
bottom of page