top of page

Ombyggnation pÄgÄr...

SÄ fick för mig idag att göra om min hemsida lite.

Den har legat och blivit bortglömd under en lÀngre tid och det Àr ju lite synd.

Det mesta har faktiskt fÄ stÄ tillbaka nu den senaste tiden...

Viljan finns, men energin finns dÀr inte riktigt...

Livet har liksom kommit lite mitt emellan, med olika hÀndelser, som gjort att man fÄtt börja tÀnka om och planera om sitt liv lite.


Lite tankar kring dagens kort...

Det hÀr med att ge och ta och komma i obalans.

Det kan vara lite svÄrt. Vi Àr alla olika och vem sÀger vad som Àr rÀtt eller fel egentligen?

För vissa kan man hela tiden vÀga tjÀnster och gentjÀnster att det ska vara likvÀrdigt och att det ska "betalas tillbaka".

För mig handlar det om att ge och ta vid rÀtta tillfÀllena. Att inte förvÀnta sig och att vara tacksam. DÄ tÀnker jag att man som mest kan hÄlla det hela i balans.

Att ge behöver inte heller handla om att man ger tillbaka till samma person. NÄgon hjÀlper mig, jag hjÀlper nÄgon, den personen hjÀlper nÄgon annan osv. NÄgon ger mig och jag tar, men ger sedan nÄgon annan som tar, men som sedan i sin tur hjÀlper nÄgon annan...

Som ringar pÄ vattnet....



// Paula

7 visningar0 kommentarer
InlÀgg: Blog2_Post
bottom of page